Najbardziej korzystne artykuły spożywcze w wieku rozrodczym

Przedstawiam krótka listę najbardziej korzystnych artykułów spożywczych w wieku rozrodczym:

  • KELP Jest wodorostem morskim o dużej zawartości jodu, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania tarczycy i jajników. To bogate źródło wielu witamin i  składników mineralnych w tym wapń, magnez, żelazo i potas.  Ich odżywcze i lecznicze właściwości są wykorzystywane u osób z anemią oraz w diecie wegańskiej i wegetariańskiej. Można go dodawać do zup, potraw duszonych, zapiekanek i sushi. Kelp zawiera cztery razy więcej żelaza niż wołowina.
  • PEŁNE ZIARNO Są to produkty o wysokiej zawartości błonnika pokarmowego, niezbędnego do prawdłowego trawienia, oraz magnezu, zapewniającego prawidłowe funkcjonowanie układów nerwowego i rozrodczego. Do tej grupy należą miedzy innymi brązowy ryż, płatki owsiane, orkisz, amarant i proso.
  • CHLEB ŻYTNI Bardziej sycący i dal wielu osób łatwiejszy do stawienia niż pszenny.
  • ORZECHY BRAZYLIJSKIE Najlepsze źródło selenu, potrzebnego do zapewnienia zdrowia tarczycy i układowi rozrodczemu. Wystarczą trzy dziennie, żeby zaspokoić twoje zapotrzebowanie !
  • KOMOSA RYŻOWA Jest to również pełne ziarn, ale o bardzo wysokiej zawartości białka. Doskonale pomaga w utrzymaniu stałego stężenia glukozy we krwi i optymalnego poziomu energii. Jest tez dobrym źródłem wapnia, magnezu i witamin z grupy B.
  • AWOKADO Dobre źródło witaminy E, która pomaga łagodzić objawy PMS, zdrowych jednonienasyconych tłuszczów, działających ochronnie na układ sercowo-naczyniowy oraz magnezu.
  • MISO Wspaniała, jeśli chodzi o dodanie smaku, wartości odżywczych i białka zupom, zapiekankom i potrawom duszonym. Poza tym stanowi wygodna przekąskę.
  • FASOLA ADZUKI Jest pożywna, dodaje energii i oczyszcza organizm. Poza tym jest świetna w utrzymaniu prawidłowej masy ciała.
  • HERBATA Z POKRZYWY Dodaje energii i oczyszcza, a ponadto jest dobrym źródłem żelaza, o którego stężenie należy szczególnie dbać w latach kiedy miesiączkujesz. W czasie okresu pij dwie szklanki dziennie.
  • RYBY Dobre źródło białka, żelaza, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin z grupy B- składników pokarmowych i korzystnie wpływających na wiele aspektów zdrowia kobiety.